Natalia Stanińska

Joga Na Bóle Menstruacyjne

Czas menstruacji to dla kobiety czas intensywnego oczyszczania. Każda z nas przechodzi ten moment inaczej. Jedne reagują zmęczeniem i bólem, inne nie odczuwają żadnych dolegliwości. W każdym przypadku powinnyśmy podejść do tego czasu z większą uważnością. Według przekazu BKS Iyengara, kobiety w trakcie menstruacji mogą praktykować jogę stosując się do kilku zasad. Ból związany z miesiączką nie powinien być powodem do zaprzestania praktyki, wręcz przeciwnie: istnieją asany szczególnie polecane na czas menstruacji.
Należą do nich pozycje takie jak: Supta baddha konasana, asany które otwierają biodra i miednicę oraz pozycje podparte. Kobiety w trakcie menstruacji nie powinny zaś wykonywać pozycji odwróconych, asan które napinają i ściskają brzuch, a także mocnych skrętów.
Poniżej kilka asan, które rozluźniają dół brzucha i wpływają dobroczynnie na kobiece narządy wewnętrzne.
 

1.Supta Baddha Konasana podparta.

joga na bóle menstruacyjne
Pomoce, których potrzebujesz: wałek, koc, pasek.
Wejdź do pozycji siadając pośladkami przed wałkiem. Załóż pasek tak, żeby przechodził przez przednie pachwiny, pod stopami i nisko na plecach. Zaciągnij pasek, zbliżając jak najpełniej pięty do bioder. Ułóż kręgosłup na wałku (wałek wzdłuż), podeprzyj głowę i szyję kocem. Jeśli czujesz napięcie w udach czy biodrach możesz podeprzeć je zrolowanymi kocami.
Uwaga: jeśli nie masz pod ręką wałka/bolstera użyj koców, tak żeby odtworzyły kształt wałka.
W tej pozycji miednica jest naprawdę otwarta, dół brzucha rozszerza się niwelując przy tym napięcie i ból.
 

2.Supta Padangusthasana II, czyli boczna.

 
joga na bóle menstruacyjne
Pomoce: pasek, wałek.
Wejdź do pozycji zakładając pasek na stopę. Nawet jeśli łapiesz dłonią za stopę użyj w wariancie menstruacyjnym paska. Wykonaj supta padangusthasane podpierając wałkiem udo nogi, która jest z boku. W tej pozycji noga do boku ma być zupełnie podparta, nie wisi w powietrzu.
Uwaga: jeśli nie masz ze sobą wałka, użyj zrolowanego koca (lub dwóch). Pamiętaj o aktywnej pracy nogi, która wyciąga się na macie.
 

3.Adho Mukha Virasana podparta

joga na bóle menstruacyjne
W tym wariancie oprzyj czoło na krześle lub klocku. Jeśli dysponujesz wałkiem, podeprzyj nim brzuch i tułów.
W tej asanie niwelowane jest napięcie krzyża, na które często skarżą się Panie w trakcie menstruacji. Poza tym głowa schładza się i uspokaja.

Joga na bóle menstruacyjne jest dobrym rozwiązaniem!


Jeśli zainteresowała Ciebie joga na bóle menstruacyjne, zapraszamy do Internetowego Studia PortalYogi po sesję na PMS – Zespół Napięcia Przedmiesiączkowego. Sesja dostępna od 4-ego lipca 2018.
pms

Natalia Stanińska

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.