Portal Yogi

Joga na stres – 10 asan rozluźniających i rozciągających

Joga na stres jest dobra, ponieważ połączenie ruchu, medytacji i pranajamy sprawia, że uspokaja się nasz umysł, na co dzień pełen różnych myśli.

Joga na stres jest dobra, ponieważ połączenie ruchu, medytacji i pranajamy sprawia, że uspokaja się nasz umysł, na co dzień pełen różnych myśli.

Siedzący tryb życia, jaki wiedziemy, sprawia, że bardzo mało się ruszamy. Ciało nie ma ruchu, a umysł pędzi.

Natura wyposażyła nas w system, który pozwala nam uciec w sytuacji zagrożenia. Kiedy jednak zagrożeniem nie jest coś, przed czym możemy uciec, ale: piętrzące się maile, negatywne myśli, kłótnie z najbliższymi, sytuacja przechodzi w stan chronicznego napięcia. Ponieważ nie mogliśmy uwolnić energii nagromadzonej w sytuacji stresowej, kumuluje się ona w ciele.

joga na stres

Stres sam w sobie nie jest zły, mobilizuje nas przecież do działania. Stres jest również nieuniknionym elementem naszego życia.

Staje się on problemem, kiedy przechodzi w chroniczny. Utrudnia codzienne funkcjonowanie, ale też jest jedną z głównych przyczyn chorób serca, wrzodów, cukrzycy, problemów żołądkowych i trawiennych oraz kłopotów z cerą.

Co się dzieje z Twoim organizmem, gdy się długotrwale stresujesz?

Gdy się długotrwale stresujesz, Twój organizm wytwarza nadmiar adrenaliny i kortyzolu. To tak zwane hormony stresu, które w toku ewolucji pomagały człowiekowi w sytuacjach zagrażających życiu. Wzrasta Twoje ciśnienie oraz poziom glukozy, krew odpływa z kończyn i koncentruje się wokół serca oraz mózgu, a procesy trawienne ustają.

Długo tak nie potrafi i po pewnym czasie zaczyna szwankować.

Czy Chcesz Cieszyć Się Życiem Bez Stresu?

🔜 Już niedługo 👉 11 lutego 👈 rozpoczynamy 5-dniowy kurs: „Joga Na Stres”, ➡️ bit.ly/Kurs5JogaNaStresBiorąc w nim udział, poznasz proste i skuteczne techniki medytacyjne 🙏 oddechowe 💨 oraz specjalnie dobraną praktykę jogi, 🧘‍♀️ 👉 dzięki którym uwolnisz napięcia, zrelaksujesz się, poprawisz swoje zdrowie i opanujesz stres. 😌😁Efekty zauważysz już po pierwszej sesji. ❣️💗 👉 Przy regularnej praktyce, Twój układ:✔️hormonalny ✔️ krążenia ✔️ odpornościowy✔️ nerwowy ✔️trawienny, zaczną działać sprawniej. 😍A to znaczy, że nie tylko zapomnisz o permanentnym stresie, ale też znacznie poprawi się Twoje zdrowie i ogólny poziom życia. 😄🤗Zaczynamy powoli:1️⃣ dnia zapoznasz się z narzędziami do walki ze stresem:oddechem, medytacją i jogą2️⃣, 3️⃣ i 4️⃣ dnia połączysz wszystkie narzędzia ze sobą i nauczysz się jak wykorzystywać je w codziennym życiu.🙏 Każdy poranek rozpoczniemy od medytacji. 💨 Na cały dzień otrzymasz cenne wskazówki, jak podczas pracy, na uczelni, w domu, za pomocą prostych ćwiczeń oddechowych uspokoić swój umysł. 🌙 A każdego wieczora będziemy stawać na macie i praktykować asany, które wspomogą nas w przejmowaniu kontroli nad stresem.Udział w kursie i nauka oddechu oraz medytacji to malutki krok, który diametralnie odmieni Twoje życie na lepsze. 🙏😍🤗😌 Zadbaj o siebie, dołącz do kursu i naucz się radzić sobie ze stresem. Czekamy już teraz na Ciebie w Internetowym Studio PortalYogi ➡️ bit.ly/Kurs5JogaNaStres

Posted by PortalYogi on Monday, February 4, 2019

Chcesz przejąć kontrolę nad stresem i zacząć żyć pełnią życia?

To prostsze niż myślisz.

Kluczem jest połączenie właściwego oddechu, medytacji oraz asan rozluźniająco-rozciągających.

Joga na stres

Poznaj jogę na stres –  w tym wypadku 10 asan rozluźniających i rozciągających, które zaangażują napięte mięśnie i wprawią je w ruch.

Praktyka jogi daje nam możliwość złapania dystansu do siebie, do świata i do naszych problemów.

1. Pozycja Wielbłąda, Ustrasana

joga na stres

Ustrasana (Pozycja Wielbłąda) działa stymulująco na układ: krążenia, oddechowy, limfatyczny, szkieletowy, hormonalny i trawienny.

Mocne otwarcie przodu ciała, sprawia, że możesz swobodniej i głębiej oddychać, a dodatkowe pobudzenie do pracy układu krążenia, powoduje, że organizm jest bardziej dotleniony, odżywiony, wyciszony i zrelaksowany.

2. Pozycja budowania mostu, Setu Bandhasana

joga na stres

Podobnie jak w przypadku Ustrasany, Setu Bandhasana (Pozycja Budowania Mostu) poprawia krążenie, dotlenia mózg i cały organizm.

Pogłębiony oddech, sprawia, że Twoje płuca są lepiej wentylowane – praktyka tej pozycji sprawia, że pozbywasz się napięcia, rozluźniasz się i nabierasz dystansu.

Wszelkie wygięcia mają dodatkową zaletę – dodają pozytywnej energii!

3. Pozycja Szewca, Baddha Konasana

joga na stres

Baddha Konasana(Pozycja Szewca), podstawowa pozycja w jodze, która rozciąga wnętrza ud i pachwiny.

W tej asanie utrzymujesz kręgosłup prosto, a pracujesz na zmniejszenie napięć w biodrach. Dodatkowo Baddha Konasana otwiera klatkę piersiową i harmonizuje oddech – działając uspokajająco.

4. Pozycja rozciągania do przodu w siadzie, Paschimottanasana

joga na stres

Paschimottasana (Pozycja rozciągania do przodu w siadzie) masuje serce i narządy jamy brzusznej. Spokojny oddech uspokaja umysł, a ciało na całej długości rozluźnia się i odpoczywa.

Paschimottanasana regeneruje system nerwowy – dzięki głębokiemu rozluźnieniu barków, karku i szyi uwalniasz niepokój i stres.

5. Siad prosty, Dandasana

joga na stres

Dzięki Dandasanie  (Siad Prosty) nauczysz się utrzymywać prawidłową postawę ciała.

Angażuje ona do pracy rdzeń Twojego ciała – będąc w tej pozycji napinasz mięśnie położone wzdłuż kręgosłupa i uspokajasz oddech, a kiedy z niej wychodzisz, rozluźniasz okolice kręgosłupa i uwalniasz stres.

6. Pozycja Trójkąta, Utthita Trikonasana

joga na stres

Utthita Trikonasana (Pozycja Trójkąta) jest szczególnie skuteczna i zalecana, gdy w momentach zwiększonego stresu, poddenerwowania, gdy układ nerwowy jest osłabiony. Kontrola oddechu, otwarcie klatki piersiowej, a także skręcenie i rozciągnięcie kręgosłupa, pomaga uwolnić napięcie i lęk.

7. Koci grzbiet, Marjariasana

Marjariasana (Koci Grzbiet) rozluźnia i uwalnia napięcia w kręgosłupie, a w ślad za tym relaksuje umysł. Wpływa na pracę układu krwionośnego – dotlenia ciało i redukuje stres.

8. Pozycja Dziecka, Balasana

joga na stres

Balasana (Pozycja Dziecka) to regenerująca, uspokajająca pozycja, która także odmładza ciało. Rozciąga i rozluźnia kręgosłup, dlatego łagodzi bóle pleców, szyi i ramion.

Ta asana pobudza do pracy ścięgna, mięśnie i stawy kolanowe. Charakterystyczne ułożenie przypomina pozycję płodową – układając ciało w Balasanie, wracasz do momentu, kiedy miałeś zapewniony fizyczny, umysłowy i emocjonalny komfort bycia.

9. Pozycja Łuku, Dhanurasana


Dhanurasana (Pozycja Łuku) rozszerza i otwiera klatkę piersiową i ramiona, dzięki czemu pogłębisz oddech i rozluźnisz obszar ciała, który jest spięty w wyniku stresu.

Dhanurasana działa tonizująco na narządy wewnętrzne i wzmacniająco na organizm, zwłaszcza na mięśnie brzucha oraz kręgosłup. Praktyka tej pozycji usuwa zmęczenie, dodaje siły i pobudza do pozytywnego myślenia.

10. Pozycja Trupa, Savasana

joga na stres

Na zakończenie czeka Cię jedna z przyjemniejszych pozycji w jodze – Savasana (Pozycja Trupa), jednak wcale nie jest taka prosta do wykonania.

Cała sztuka tej praktyki polega na unieruchomieniu zarówno ciała, jak i umysłu i pozostaniu w świadomym bezruchu na 5 –10 minut.

W tym czasie rozluźniają się wszystkie pracujące wcześniej mięśnie, następuje relaksacja i regeneracja.

Savasana usuwa zmęczenie i przynosi spokój umysłu. W tej pozycji wyrażasz wewnętrzną zgodę na to, aby Twoje ciało i umysł w końcu odpoczęły. Bez walki, bez analizowania. W tej pozycji wszystko odpuszczasz i akceptujesz takie, jakie jest…


Wyzwanie Joga na stres znajdziesz w Internetowym Studiu PortalYogi

Poznaj proste i skuteczne techniki medytacyjne oraz oddechowe, dzięki którym zrelaksujesz się, poprawisz swoje zdrowie i opanujesz stres. Wystarczy 10-20 minut praktyki dziennie, aby czuć się pewniej i swobodniej w każdej sytuacji.

joga na stres

 

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.